Reklamasjon
CRISPI følger reglene i forbrukerkjøpsloven og tilbyr to (2) års reklamasjonsrett på alle produkter, med mindre noe annet er markert på det enkelte produkt. Reklamasjonsretten gjelder mot produksjonsfeil eller andre mangler som kan kontrollers i produksjonsprosessen, og ved feil eller mangler skal vi reparere eller erstatte varen med ett tilsvarende produkt uten omkostninger for deg som kunde.
Følgende viktige punkter gjelder ved reklamasjon;
- Reklamasjoner skal iht. til Forbrukerkjøpsloven rettes mot selger eller salgssted, altså der hvor produktet ble solgt.
- Du er pliktig å fremlegge kjøpsbevis (kvittering eller bankutskrift) med kjøpesum og dato, for å kunne benytte deg av reklamasjonsretten.
- Hvis reklamasjonskravet skal rettes mot Crispi og Ultimate Nordic må du fylle ut og sende inn vårt reklamasjonsskjema. Link til skjema finner du lenger ned på denne siden.
- Normal slitasje på fottøyet
- Fottøy som har blitt modifisert eller reparert av en tredjepart
- Feilaktig eller ekstrem bruk av fottøyet
- Mangelfullt stell eller vedlikehold
- Fottøy som har kommet i kontakt med kjemikalier, organiske- og saltvannsstoffer, eller kloakk
- Ekstreme tilfeller, kontakt med varme, eller skader påført av dyr
- Punktering av Gore-Tex membran forårsaket av kvist, grus eller andre fremmedlegemer
Hva dekkes ikke av reklamasjonsretten:
Reklamasjonsretten gjelder ikke følgende punkter, men kan kanskje uansett repareres mot en avtalt tilleggskostnad.
Her melder du inn din reklamasjon:
Alle reklamasjoner skal meldes inn via vår reklamasjonsportal og du blir enkelt hjulpet igjennom skjemaet. Pliktige felter er merket med en (*) og må fylles ut før du kan sende inn skjemaet. Du kan kun registrere en reklamasjon av gangen, og hvis du har flere reklamasjonssaker så må disse legges inn flere ganger.