Om Crispi
Historien om Crispi
Starten
Tidlig på 70-tallet, midt i en progressiv endring som skjedde i Italia, representerte industrien et av vendepunktene i landet. Allessandro Marcolin, selskapets eier, så det positive engasjementet i industrien og bestemte seg for å utvikle og lage et produkt som sto for kvalitet og teknologi på samme tid. Alt dette kom fra en arbeidsplass med sko, opprettet i 1975. Denne kombinasjonen ble en suksess for firmaet. CRISPI Sport, startet i 1975 som en arbeidsplass for fjellsko har sett markedet vokse, og er blitt fremtredende innen denne nisjen, og er blitt en av de mest verdifulle selskapene i Italia og utlandet.
CRISPI-KONSEPTET
CRISPI sport grunder seg i binomial kvalitet og teknologi og er en av de mest kvalifiserte innen utendørsfeltet. Med denne filosofien lager selskapet myke støvler av førstevalgsskinn med støtdempende området i sålene. 1975 er CRISPI Legend bursdag og er helt siden det kjent for sin toppkvalitet. I dag, 40 år senere er CRISPI fortsatt lojal mot denne filosofien og produserer sko av høy kvalitet, i et konkurransedyktig marked.
Gå inn i fremtiden
CRISPI henvender seg i dag til et marked med spesialister da de konsentrerer seg på å produsere nisjeprodukter for å utnytte teknologien og kunnskapen de har fått gjennom årene. Derfor varierer de forskjellige CRISPI områdene: ATF (Alpine Touring Freeride), Telemark, paragliding som tilbyr et patentert system for å sikre maksimal ankelbeskyttelse under landingsfasen, country spirit laget med grundig forskning på spesifikt bruksmateriale ABSS (Ankel Bone Support System), DTL (Dual Tech Lining), Black Quality segmentet som forsyner spesialstyrker i en rekke land i verden, Mountaineering og trekking som gjør at alle friluftselskere får opplevelsen og teknologien som er tilegnet i disse forskjellige sektorene.
Siden 1975
CRISPI er et sjeldent eksempel på en perfekt balanse mellom teknologi og tradisjon. I over 40 år gjorde denne vellykkede wbinomien selskapet til å bli verdensledende innom alle sine produksjonsnisjer uten noen store slagord eller løfter. De hadde en lidenskap for sko av høy kvalitet og mot til å sette resultatene de fikk for å oppnå konstant forbedring - modell etter modell.